Wednesday, March 5, 2008

ليه يا هالة تخدى نمرة تليفون د.محمود

تامر: انت اخدتى نمرة د. محمود واحنا قاعدين
هالة: اه ما انت عارف ان منى تعبانة واحنا بندورلها على دكتور كويس
تامر: تعبانة من ايه دى عندها حساسية
هالة: مش د. محمود دا دكتور جلدية برضه
تامر: وانتى اخدتى نمرة تليفونه ليه
هالة: علشان أديها لمنى
تامر: كان ممكن تخدى البزينس كارد
هالة: ماكنش معاه
تامر: كان ممكن تخدى ورقة تكتبى عليها عنوان العيادة أو حتى تسألينى أنا عارف عيادته فين
هالة: أنا مش فاهمة، إيه المشكلة؟
تامر: لما تخدى نمرة تليفون حد دى حاجة شخصية لما تخدى عنوان العيادة دا شغل
هالة: أنا أخدت نمرة العيادة برضوا
تامر: انت بتتصرفى بعفوية شديدة وفاكره ان كل حاجة مفهاش مشكلة
هالة: انت بقيت معقد أنا كنت فاكره ان انت فاهمنى.... مش زى بقية الغجر
تامر: انت متعرفيش محمود هوا من النوع اللى بيلوك كتير و بيطلع اشاعات ويقول انا عرفت فلانه و علانه ودى جاتلى العيادة ودى .. ودى
هالة: وأنا مالى أنا هادى النمره لمنى وهى تتصرف
تامر: مش كان أحسن تقوليلى يا هالة
هالة: سيب ايدى
تامر: على فكرة بأه محمود دكتور مش كويس. كل الهلومة دى علشان والده دكتور ممتاز. انا حتى مره سألته على حاجه وسألت والده عليها راح هو مدينى رأى متناقض تماما مع رأى أبوه. فعرفت أن هو مش دكتور قد كدا.......... أصلاً أحنا نقول لمنى تروح فى المواعيد اللى والده بيروح فيها
هالة: سيب ايدى. وبعدين أنا مش فاهمه كل القلق دا من ايه هو أنا حاكلمه أصلاً؟؟
تامر: ما هو لما ميلقيش منك رجا حيبتدى حراكاته اياها. أنا عارف محمود من أيام الشقاوة. طول عمره يبيتكلم وحش عن بنات أنا اعرفهم شخصياً وبيقول عليهم كلام غلط.
أنا بأه عمرى ما صعت مع واحده وفقلت لصحابى الولاد
مثلاً يعنى عمرك سمعتى طارق بيقول حاجة عن صحبنا بتوع زمان
هالة: لأ أبدا هو مقالش حاجة خالص بس مافيش حد مايعرفش حكايتك مع ندا و من وجهة نظر طارق. بلاش الدفاع القوى دا
تامر: انت قفشتى؟
هالة: انت تغيظ

No comments: